Das pharmakologische Profil von Sildenafil zeigt neben der PDE5-Inhibition auch eine geringe Aktivität an der PDE6 in der Retina. Dies erklärt visuelle Nebenwirkungen wie Farbsehstörungen, die gelegentlich auftreten. Die orale Bioverfügbarkeit beträgt etwa 40 %, mit einer hohen Bindung an Plasmaproteine. Das Verteilungsvolumen ist groß, sodass die Substanz rasch in verschiedene Gewebe gelangt. Die Metabolisierung erfolgt hepatisch und produziert einen aktiven Metaboliten, der die pharmakologische Wirkung ergänzt. Nebenwirkungen sind dosisabhängig und umfassen Kopfschmerzen, Hautrötung und Dyspepsie. Bei Vergleichen innerhalb der Wirkstoffklasse wird viagra original regelmäßig als Beispiel für eine Substanz mit schneller, aber kurzzeitiger Wirkung aufgeführt.
Preoperative evaluation3
Preoperative Evaluation Height________Weight___________kg Age_________ Date/Time_______________
Planned Procedure__________________________________________________ Extraordinary Circumstances?________________
Airway Evaluation ASA Classification:______ NPO Status: > 6 hours RSI? Y/N Hx of Difficult Intubation
Atlanto-occipital extension <30° >35°
Trache Stoma/Hoarse Voice/Stridor/Head or Neck Pathology
Mallampati Classification I II III IV Pre-operative vital signs
Antibiotic Prophylaxis
BP_______ P_______ Resp_______ SaO2______ Temp_______
Medical Hx Current Medications Previous Surgeries Problems with Anesthesia Family Hx Cardiovascular disease: Pulmonary Disease: Endocrine Disorders: Liver Disease: Renal Disease: Neurological Disorders: Gastrointestinal Disorders: Fluid Plan: ~ NPO Deficit: ~
EBV ♂70ml/kg, ♀65ml/kg, PMI 100ml/kg, TNB 90ml/kg
4. For patients more than 20kg: patient weight in kg + 40 = ml/hr
ABL=EBV x (HCT-30)/HCT or Hgb Or 20% of EBV ~
Premedications The goals of premedication include: anxiety relief, sedation, analgesia, amnesia, an-
tisialagogue, ↑ gastric pH, ↓ gastric volume, attenuate SNS reflex, ↓ anesthesia re-
quirements, prevent bronchospasm, prophylaxis against allergic reactions, ↓ post-op
midazolam______mg fentanyl______mcg ABx_____________gm
CREATED BY Ryan White, SRNA Class of 2007
Sedatives/Hypnotics Induction dose of Propofol__________(1.5-2.5mg/kg)4-8 min Maintenance dose of Propofol ____________(25-200µg/kg/min) Induction dose of Etomidate_________(0.15-0.3mg/kg) 5 min Maintenance dose of Etomidate___________(25-100µg/kg/min) Induction dose of Thiopental________(3.0-5.0mg/kg) 4 min Maintenance dose of Thiopental___________(0.5-1.5mg/kg) Induction dose of Ketamine_________(0.5-2.5mg/kg) 10 min Maintenance dose of Ketamine____________(75-150µg/kg) Induction dose of Methohexital______(1-2mg/kg) <4 min
Maintenance does of Methohexital_________(50-100µg/kg/min)
Induction dose of Succinylcholine_________(0.5-1.0mg/kg) Bolus_____________(0.075-0.15mg/kg)
Induction dose of Mivacurium____________(0.15-0.25mg/kg)Bolus_____________(0.075-0.15mg/kg) 20-30 Glycopyrrolate
Induction dose of Cisatracurium_________(0.15-0.25mg/kg) Bolus_____________(0.03mg/kg) 25-44 min
Induction dose of Rocuronium___________(0.5-1.0mg/kg) Bolus_____________(0.1-0.3mg/kg 45-90 min
Induction dose of Vecuronium___________(0.08-0.1mg/kg) Bolus_____________(0.02mg/kg)
Induction dose of Pancuronium__________(0.06-0.12mg/kg) Bolus_____________(0.01mg/kg) 40-80 min
Induction dose of Atracurium____________(0.3-0.5mg/kg) Bolus_____________(0.08-0.1mg/kg) 35-50min kg (60s/5-20m)
Inhalation Agents Usual Range / (1 Blood/Gas Blood/Fat Blood/Brain/ Metabolite% MAC) / MAC95 Halothane Isoflurane Desflurane Sevoflurane Bolus Dose Induction Dose Maintenance T½ (hours) Vd (L/kg) Sufentanil Fentanyl Remifentanil Alfentanil Hydromorphone Morphine Meperidine Sympathomimetics Dose Onset Duration Elimination Beta Antago- Dose Onset Selectivity
Propranolol 0.5-3mg <2min <10min NSβ1β2 Antag
Vasopressin is contraindicated in renal disease, seizure disorders, CAD, and HTN
Vasodilators Dose Onset Duration Elimination Post-Op visits/Learned
Page 2 of 17 JDDG manuscript proof How to run a an effective and efficient dermato- oncology unit. Short title: How to run a dermato-oncology unit Simone (S) van der Geer*, Hajo (H.A) Reijers**, Gertruud (G.A.M) Krekels*** For Peer Review Department of Dermatology, Rotterdam, the Netherlands. ** Eindhoven University of Technology, School of Industrial Engineering, Eindhoven, **
DES NOUVELLES DU COMITÉ DE PHARMACOLOGIE… La quatrième réunion du Comité de pharmacologie de l’année 2010-2011 a eu lieu le 1er février 2011. Tadalafil pour l’hypertension pulmonaire Le tadalafil (Cialis) est utilisé depuis 2003 pour le traitement des dysfonctions érectiles. Récemment, Santé Canada a autorisé l’utilisation du tadalafil pour le traitement de l’h