Das pharmakologische Profil von Sildenafil zeigt neben der PDE5-Inhibition auch eine geringe Aktivität an der PDE6 in der Retina. Dies erklärt visuelle Nebenwirkungen wie Farbsehstörungen, die gelegentlich auftreten. Die orale Bioverfügbarkeit beträgt etwa 40 %, mit einer hohen Bindung an Plasmaproteine. Das Verteilungsvolumen ist groß, sodass die Substanz rasch in verschiedene Gewebe gelangt. Die Metabolisierung erfolgt hepatisch und produziert einen aktiven Metaboliten, der die pharmakologische Wirkung ergänzt. Nebenwirkungen sind dosisabhängig und umfassen Kopfschmerzen, Hautrötung und Dyspepsie. Bei Vergleichen innerhalb der Wirkstoffklasse wird viagra original regelmäßig als Beispiel für eine Substanz mit schneller, aber kurzzeitiger Wirkung aufgeführt.

Preoperative evaluation3

Preoperative Evaluation
Height________Weight___________kg Age_________
Date/Time_______________
Planned Procedure__________________________________________________ Extraordinary Circumstances?________________ Airway Evaluation
ASA Classification:______
NPO Status: > 6 hours RSI? Y/N
Hx of Difficult Intubation
Atlanto-occipital extension <30° >35° Trache Stoma/Hoarse Voice/Stridor/Head or Neck Pathology Mallampati Classification I II III IV
Pre-operative vital signs

Antibiotic Prophylaxis
BP_______ P_______ Resp_______ SaO2______ Temp_______ Medical Hx
Current Medications
Previous Surgeries

Problems with Anesthesia
Family Hx

Cardiovascular disease:
Pulmonary Disease:
Endocrine Disorders:
Liver Disease:
Renal Disease:
Neurological Disorders:
Gastrointestinal Disorders:
Fluid Plan: ~
NPO Deficit: ~
EBV ♂70ml/kg, ♀65ml/kg, PMI 100ml/kg, TNB 90ml/kg 4. For patients more than 20kg: patient weight in kg + 40 = ml/hr ABL=EBV x (HCT-30)/HCT or Hgb Or 20% of EBV ~ Premedications
The goals of premedication include: anxiety relief, sedation, analgesia, amnesia, an-
tisialagogue, ↑ gastric pH, ↓ gastric volume, attenuate SNS reflex, ↓ anesthesia re- quirements, prevent bronchospasm, prophylaxis against allergic reactions, ↓ post-op midazolam______mg fentanyl______mcg ABx_____________gm
CREATED BY Ryan White, SRNA Class of 2007 Sedatives/Hypnotics
Induction dose of Propofol__________(1.5-2.5mg/kg)4-8 min Maintenance dose of Propofol ____________(25-200µg/kg/min)
Induction dose of Etomidate_________(0.15-0.3mg/kg) 5 min Maintenance dose of Etomidate___________(25-100µg/kg/min)
Induction dose of Thiopental________(3.0-5.0mg/kg) 4 min Maintenance dose of Thiopental___________(0.5-1.5mg/kg)
Induction dose of Ketamine_________(0.5-2.5mg/kg) 10 min Maintenance dose of Ketamine____________(75-150µg/kg)
Induction dose of Methohexital______(1-2mg/kg) <4 min
Maintenance does of Methohexital_________(50-100µg/kg/min) Induction dose of Succinylcholine_________(0.5-1.0mg/kg) Bolus_____________(0.075-0.15mg/kg) Induction dose of Mivacurium____________(0.15-0.25mg/kg)Bolus_____________(0.075-0.15mg/kg) 20-30 Glycopyrrolate Induction dose of Cisatracurium_________(0.15-0.25mg/kg) Bolus_____________(0.03mg/kg) 25-44 min Induction dose of Rocuronium___________(0.5-1.0mg/kg) Bolus_____________(0.1-0.3mg/kg 45-90 min Induction dose of Vecuronium___________(0.08-0.1mg/kg) Bolus_____________(0.02mg/kg) Induction dose of Pancuronium__________(0.06-0.12mg/kg) Bolus_____________(0.01mg/kg) 40-80 min Induction dose of Atracurium____________(0.3-0.5mg/kg) Bolus_____________(0.08-0.1mg/kg) 35-50min kg (60s/5-20m) Inhalation Agents
Usual Range / (1
Blood/Gas
Blood/Fat
Blood/Brain/
Metabolite%
MAC) / MAC95
Halothane
Isoflurane
Desflurane
Sevoflurane
Bolus Dose
Induction Dose
Maintenance
T½ (hours)
Vd (L/kg)
Sufentanil
Fentanyl
Remifentanil
Alfentanil
Hydromorphone
Morphine
Meperidine
Sympathomimetics
Dose Onset
Duration
Elimination
Beta Antago-
Dose Onset
Selectivity
Propranolol 0.5-3mg <2min <10min NSβ1β2 Antag Vasopressin is contraindicated in renal disease, seizure disorders, CAD, and HTN Vasodilators
Dose Onset
Duration
Elimination
Post-Op visits/Learned

Source: http://www2.smumn.edu/deptpages/~nap/PreoperativeAssessmentSheet.pdf

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